یو پی اس آنلاین بدون ترانس چگونه کار می‌کند؟

یو پی اس که ترجمه‌ی فارسی آن منبع تغذیه بدون وقفه یک دستگاه شامل تعدادی از قطعات در حالت جامد یا به اصطلاح SOLID-STATE است که در فاصله‌ بین برق ورودی و دستگاه مورد نظر قرار گرفته و سدی در برابر اختلالات برق می‌باشد. از جمله مهم‌ترین وظایف آن جلوگیری از قطعی کامل برق است. از آنجایی که امروزه استفاده از برق امری کاملا بدیهی است در نتیجه ما در شرایط حیاتی و مهم نیازمند داشتن یک یو پی اس مناسب هستیم.

در حالت کلی یو پی اس ها به سه دسته مهم Line Interactive ،  On-lineو Off-line تقسیم می‌شوند. با این که هر کدام از این سه دسته دارای طراحی منحصر به فرد خود می‌باشند، با این حال چند ویژگی مهم بین همه آن‌ها مشترک است. برای مثال هر سه دسته‌ی ذکر شده دارای باتری بوده که تا زمانی که برق شهری دچار قطعی نشده است ، برق در باتری‌ها ذخیره می‌شود و سپس در صورتی که برق شهر دچار قطعی شود انرژی باتری به جریان متناوب مبدل می‌گردد.

به همین دلیل تمام انواع منابع تغذیه بی وقفه ها از جمله یو پی اس آنلاین بدون ترانس 1فاز ورودی 1فاز خروجی دارای قطعاتی از جمله مدار اینورتر و شارژ باتری هستند. تمامی انواع این دستگاه سیستمی به نام Bypass دارند.  Bypass  با کمک یک سوئیچ زمینه برقراری ارتباط با Load را برقرار می‌کند. این ارتباط در جهت تغذیه مستقیم از برق شهر انجام می‌شود.

مهم‌ترین نکته در سیستم‌های آنلاین این است که ما با بخشی به نام یکسو کننده - شارژر مواجه‌ایم که جایگزین شارژر باتری شده است. یکسو کننده شارژر ممکن است از یک بلوک قدرت کامل تشکیل شده باشد .  سیستم های آنلاین امروزه مناسب تمام مصارف می‌باشد و متخصصان پیشنهاد می‌کنند که حتما از این نوع از برق های اضطراری استفاده کنیم.

منبع: https://farsanups.com/1874/%db%8c%d9%88-%d9%be%db%8c-%d8%a7%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/